woensdag 2 maart 2016

Sew Naaiz weekend -vrijdag-

Een tijd geleden kwam er op het facebookgroepje 'naaien voor vriendinnen', een oproep voor samen te komen. 1 dame, Marie-Paule, kwam met een groepje waar mensen lid van mochten worden en er meer info werd gegeven.

Al snel had de groep veel leden, maar Marie-Paule hield het hoofd koel en maakte concrete afspraken. Voorschotten werden betaald en zo geschiedde.

Dit weekend was het eindelijk zo ver! Het Sew Naaiz weekend. Ik hou wel van het woord sew. Om meer redenen, naaien is plezant, het ziet er anders uit dan het uitgesproken wordt, idem met naaiz nu ik dit bezicht zo bekijk.

Soit, dit weekend was het dus eindelijk zo ver! Met een auto vol stof, en machines en een klein bang hartje trok ik naar Retie. Een bang hartje om meerdere redenen. Zoveel madammen ondereen!!! Holy smokes! Gaat het klikken, en misschien kent iedereen een ander al. Ik kende vooral Marie-Paule van haar blog, maar verder... En dan ook, ze gaan allemaal zoveel ervaring hebben! Ik ben maar een bleuke, dat niet veel kan zonder een duidelijke handleiding. Whaaaaaaaaaaaaa! Ik dacht zelfs nog aan het af te zeggen te donderdag, koude voetjes, count me in! Ik zette de stap en vertrok toch, richting Retie! Voor een stadsmeisje uit Genk, is alles waar boerderijen liggen de boerenbuiten. Het was al donker toen ik aankwam, en met een bang hartje stapte ik het gebouw binnen. Ik was al aan de late kant, en vond het echt wel eng! Maar wat was het leuk! 1 ruimte gevuld met allemaal madammen met naaikriebels, je kon merken dat iedereen wel wat 'kriebels' had, ik was niet de enigste.

'Kies maar een kamer waar een bed vrij is', zalig, ik koos kamer 1. En kwam bij Griet op de kamer te liggen. Toen iedereen er was mochten we aan de grote tafel op zoek gaan naar een badge met onze naam op, en er zat gewoon een goodiebag bij! Vol kortingsbonnen, gadgets, tijdschriften, stofkes, ... Wow dit had ik totaal niet verwacht! En ik was niet de enigste duidelijk. Na de ooh's en aah's kwamen de laatsten nog binnen en begonnen we aan de kennismaking. Ik had voorgesteld om een 'antasje' te maken met wat kleins in en die op tafel te leggen, zodat iemand er eentje kon kiezen en zichzelf kon voorstellen. Dit idee werd goedgekeurd en voila, de tafel lag vol pakjes! Bij nader inzien heb ik echt wel te weinig foto's gemaakt! 8 van een heel weekend, normaal trek ik er al minstens 8 op een dag! Niet iedereen had een an-tasje gemaakt, maar dan hadden ze een alternatief bij. Nu heb ik eindelijk een leuke toilettas. Er zaten 2 handwarmertjes bij die ik nog kon gebruiken als patroonleggers, altijd handig natuurlijk.

Snel trokken veel dames naar de naairuimte, het gebouw bestond uit 2 delen, de woning en de omgebouwde verwarme schuur, hier stonden tafels klaar, en waren voldoende stopcontacten om onze verlengsnoeren in te steken.

We waren er klaar voor!!!!! =)

Link naar ons vakantiehuisje :) 
 De minecraft trui die ik dit weekend maakte.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten