dinsdag 8 maart 2016

Sleepy sundays and manic mondays...

Weekends, ik zou zeggen men lievelingsdeel van de week maar gezien ik zeer onregelmatig werk is dit voor mij een periode dat ik soms thuis ben met men gezin. De wederhelft is elk weekend vrij.

Gezien ik weer de stoffenkast wil leegmaken hou ik een stofkoopstop. Of probeer ik stofkes op te werken. Of koop ik doelbewust......... Allez ja hoe zoudt ge zelf zijn zekers? ;)

Zaterdag ging ik naar de stoffen verkoop van Something Strange met Katja. Ik kocht er anderhalve meter van soft cactussen, een mooie michael Miller, en nog enkele andere stofjes aan lage prijsjes. Hoe wel ik geen superbeginner meer ben durf ik mezelf toch niet te wagen aan dure stoffen. Teveel faalangst zal nooit uit me gaan denk ik.

Zondag moest ik werken en was Kristof onverwacht thuis. Doordat ik pas om 15.40 moest beginnen had ik nog een hele dag. Ik trok naar het stoffencircus en kocht een toepasselijk stofje.

 Nadien maakte ik wat sushi en trok ik naar het werk. De stofjes werden al lekker opgewassen opdat ze snel gebruikt kunnen worden. Het voordeel van op een winkelstraat te wonen, is dat er ook een Kwantum ligt. Ik kocht er een mooi katoentje voor een dekbed voor Elien te maken. Binnekort krijgt ze een groot bed, en niks slaapt beter dan mooie lakens. Niet dat slapen een probleem is, integendeel. Ik vond er ook dit bakje om m'n paspel netjes in te bewaren, intussen is het weer bijgevuld en baal ik dat ik geen groter gevonden heb.


Maandag moest ik om 11u werken maar had ik nog even de kans om een heerlijk broodje te maken. In de Lidl hebben ze een mooi aanbod versgebakken brood en de Ciabatta is overheerlijk. Ik wat mortadella en serranoham mee en toverde er thuis een heerlijk broodje voor opt werk mee. Het is eens wat anders dan de standaard worstenbroodjes uit de panos. Rond 19u kwam ik weer thuis en na het avondritueel met de kindjes was het me time. Men patroon was klaar, stof geknipt en overlockt en in 2uur was men rokje klaar. Men mooie Nina. Met zo'n mooi stofje heb je niet veel accenten nodig vind ik.



Dinsdag was een gelijke dag, zonder zelfgemaakt door mezelf broodje, zelfgemaakt door iemand anders smaakt even goed, dank je wel Subway mmmmmmmm.... Dankzij onze snoezige peuterpuber verliep de avond minder vlot dan anders, nuja, je hebt niet altijd zin om te slapen als je 2 bent. Het patroon is net zoals m'n rokje hierboven van Compagnie M, het stofje van Michael Miller, en de knoopjes die er perfect bijpassen zijn van de action. 








2 opmerkingen:

  1. Ik wacht nog even met de koopstop. ..maar daarna, beloofd! ;-)
    Een leuke lente lotta hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk je te zien in blogland! Heerlijk! Ik ben al langer fan van je, op Facebook zie ik altijd hele leuke creaties tevoorschijn komen!
    Tot blogs! :)
    Liefs, Unique Marieke

    BeantwoordenVerwijderen