zaterdag 5 maart 2016

Studio 100

Toen ik eindelijk in verwachting was van ons Elien (na 2 jaar proberen) maakte ik mezelf een belofte. Als ik een dochtertje zou krijgen, zou ik een naaimachine kopen, al was het maar om shop-ellende te voorkomen. Ik haat shoppen. Ik koop graag nieuwe dingen, maar ik krijg kippenvel van verkoopsters die u van alles proberen aan te smeren, want 'deze kleur past bij u, en dit figuur doet uw heupen mooi uitkomen'... Ik ben eerder het nonchalante type en mag al dankbaar zijn als m'n outfit er na een dag nog vlekvrij bij zit, ligt, hangt, ...

Toen de gynaecoloog na lang zoeken toch met 99% zekerheid wist te zeggen dat het een meisje was, ging de roze wereld van tutu's, tiara's, jurkjes, tuniekjes, kousenbroekjes en leggingskes open! Een meisje!!!! Whaaaaaaaaaaaa! Op een droge opmerking van Kristof na -ge zijt toch wel zeker he-, stond ik klaar om de dokter in kwestie te kussen, we steken dit puur op de hormonen!

Intussen is m'n knappe dochter al 2jaar voorbij. Toen de K3 zoekt K3 hype opkwam bleven de jurkjes niet uit. Na een wandeling in Genk konden we in de jbc de jurkjes aanschouwen, en zowel kristof als ikzelf hadden dezelfde opmerking over de jurkjes in kwestie. Ze voelden aan als een zeemvel! Zo stug! Oke, ze waren mooi maar ik kan me niet inbeelden dat dit makkelijk zit, laat staan speelt... Ik dook mijn stoffenschuur in, en vond een prachtig goudkleurig tafellaken van de Zeeman, kocht lint in de Veritas. Keek erna in m'n patronenrek et voila. Ik kon beginnen. Ik koos het basismodel uit 'stof voor durf het zelvers', gezien ik hier nog enkele jurkjes uit gemaakt had.

De jurk zat op een mum van tijd in elkaar, en belandde al snel op facebook. Op nog geen 24uur tijd had ik meer dan 1000 likes! (oke, samengeteld van enkele facebookgroepjes maar dan nog). 1000!!!!!!
Op de foto zie je het niet duidelijk, maar het is goudkleurig, en zo kort was haar haar toen nog!!!!

Maar kleine meisjes worden groot, en jurkjes groeien helaas niet mee, dus kocht ik in de carnavalsperiode op de markt in Maastricht zilveren lamé, aan 4euro per meter. Koopje dus! Ik gebruikte ditmaal weer het patroon uit svdhz maar een maatje groter. Weer lint uit de veritas en weer kamsnaps, gezien papalief beweert dat Elien haar haar altijd vastzit tussen de rits, mietje!

 Omdat onze dochter ook fan is van Bumba, maakte ik met hetzelfde patroon ook een bumbajurk. Een applicatie uit -weeral- de veritas, enkele kamsnaps en nog een knalgeel stofje dat bij de inhoud van ons huis met inboedel hoorde.


                                                    Patroon: basisjurk uit stof voor durf het zelvers

Geen opmerkingen:

Een reactie posten