woensdag 15 juni 2016

Onze ZZZ!

Onze ZZZ, veel mensen zullen dus denken aan een nachtje lekker doorslapen. Ik moet bekennen dat we op dat vlak enorm verwend zijn. Zowel Robbe als Elien sliepen op 3 en 2 weken door. Van 23-8, wetende dat ik mama's ken van wie het kindje van 4 slechts 10 nachten op 4 jaar hebben doorgeslapen, tja, oke, we zijn verwend. Op een uitzondering na, hebben we hier altijd zalig doorslapende nachten.

Tot deze nacht... Je moet weten, we leren Robbe zelfstandigheid aan (hier kan je lezen over zijn rugzakje), eventjes alleen blijven als ik naar de winkel ga, of alleen met de fiets naar huis komen. Hoewel, hij dat gisteren super deed. Te super! Zo super zelfs, dat de buurvrouw belde, dat hij aan de deur stond, maar niet binnen kon-super. Ahja, naast de 101 succeswensen voor zijn breukentoets, was meneertje vergeten dat hij naar de naschoolse opvang moest. Gelukkig kon hij bij de buurvrouw blijven spelen tot Kristof thuiswas. Bij deze, liefste buren, ik kan jullie niet fel genoeg bedanken opdat jullie, naast alle buren ter wereld, net naast ons zijn komen wonen. Wist je trouwens dat ze ook goed voor ons Plucheke zorgen wanneer we eens een weekendje weg zijn? De hashtag #besteburenvandewereld is duidelijk van toepassing hier!

                                    

Toen Kristof thuis kwam, werd er gegeten, toetsen geoefend (TAFELS!!!!!) en kreeg Robbe een voetbal-donut. Hij eet zo graag donuts, en hoewel ik ze ook graag heb, proberen we de inname van donuts te beperken. Toen ik gisterenavond thuis kwam na het werk, hoorde ik hem roepen. Hij had buikpijn. ik ben geen dokter, maar hij wees denk ik zijn maag aan. Ik gaf hem een glaasje water, en hij ging weer slapen. Tot 4uur, en er licht aanging op de trap. Als mama, ben ik de enigste die 's nachts wakker wordt, vroeg ik wat er was. Weer buikpijn. Stommelstommelstommel de trap af, gevolgd door een plas die duidelijk niet in het toilet viel. NEEEEEE! Niet enkel werd m'n slaap onderbroken, maar ook nog kuisen, yuck! 'Mama, sorry van het overgeef, de rest zit wel in het toilet, moet ik het opruimen?'.... Nee, schatteke, mama doet dat wel. Nadat hij zijn mond spoelde om de rest van de viezigheid weg te spoelen, en een glaasje water dronk, ging het beter. Tja, soms moet het gewoon van je af he. Ik heb dat ook, en ik ben er zeker van, jij ook. Toen hij terug in zijn bedje kroop, en ik hem onderstopte zei hij meteen 'Mama, ga eens bij Elien kijken? We hebben hetzelfde gegeten, misschien heeft ze ook buikpijn en ligt het niet aan mij?' Gelukkig scheelde er niets bij Elientje, gaf ik hem nog een nachtzoen, en met een glimlach op m'n gezicht kroop ik terug m'n bedje in. Naast snurkend vriendlief, aaide ik Pluche, en was ik dankbaar om onze ZZZ, onze Zieke, Zorgende Zoon!

Veel succes met je toetsen liefste schat, eventjes doorbijten, en je hebt een mooie grote vakantie, we zijn fier op je!

                                 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten