maandag 22 augustus 2016

Naaien: gewonnen stofjes!

Jawel, je leest het goed, ikke, Rebecca, de pechvogel wat wedstrijden aankomt, won stofjes! Persoonlijk ben ik geen fan van 'deel like en win' wedstrijden, maar gezien het de tweede keer is dat ik, jawel, Rebecca, stofjes won via een deel like en win wedstrijd.... Gaf het me de kriebels een blog te schrijven hierover.

Ik hou wel van de 'kleine zelfstandige', ze adviseren je, en zeker aangaande stoffen, is het leuker om bij hun te kopen, je steunt de lokale economie, en leert nieuwe andere zaken kennen, nuja, die like en win actie. Via facebook las ik dat Albano Naaimachines een 'like deel en win' wedstrijd deed, en likede, deelde ik en hoopte ik uiteraard om te winnen. Mijn gezond realisme schatte mijn kanten klein in, en je kan je wel inbeelden hoe verbaasd ik was, toen Griet (van ons geweldig naaiweekend) me proficiat wenste met de wedstrijd. Heh? Welke wedstrijd? had ik dan toch die gigantische veranda gewonnen? oei nee, die had ik niet geliked en geshared.  Omdat Albano de personen niet getagd had in een bericht kreeg ik er geen melding van. Maakt niet uit, ik was 1 van de 20 winnaars van 3x 2 meter stof! De stofjes werden snel aan huis geleverd door, denk ik, de zoon van.

Oke, genoeg getaterd, u wilt stofjes zien zeker? Op hun Facebookpagina vind je een filmpje met het aanbod, en hoewel ik ze allemaal leuk vond sprongen er uiteraard enkele wat meer uit dan anderen. Ik denk dat Meneer Albano mijn Facebookprofiel bekeken heeft, want ik kreeg net diegene die ik het leukst vond.



Hier vind je de linken om ze zelf na te bestellen: Groen tricotVospoesjes en de bolletjes vond ik niet...

Zoals je ziet, ligt er naast de stofjes een La Maison Victor, m'n eerste kledingsstuk komt dan ook uit die editie, het werd een Aster-trui, die ik met 10 cm verlengde, en de mouwen met 5. De Aster blijft een van m'n favorieten van LMV, hij zit super, zit in een wip ineen en je kan hem met alles combineren. Niet te eng als een trui, en lekker casual. Perfect voor onze Belgische zomer dus. Uit het tweede stofje wil ik een mooie Emma-jurk uit LMV maken, een makkelijke jurk met een mooie achterkant en uit de vospoesjes (we hebben hier de discussie omdat de poesjes ook op vosjes lijken) komt waarschijnlijk een mooie pyjama voor Elientje en een tof jurkje. Misschien nog de voering van de mantel die in de nieuwe LMV staat, maar daar moet ik nog eventjes op wachten ;)

Normaal maakt Robbe mijn foto's maar het ventje geniet van een ponykamp in Leignon!




















Na een namiddag binnenspeeltuin, en overdenken wat ik nog zou doen met de +- 1meter die ik overhad van het groen stof, zorgde ik voor een twinningsessie. Gezegend met beide bruin haar, en beide bruine ogen, weet ik dat ons Elien ook zou stralen in dit stofje. Ik had al even terug zin om een mooi wikkeljurkje te maken voor Elien, vooral sinds ze haar eerste wat ik zelf maakte vandaag ook aanhad. Ik heb wel enkele aanpassingen gemaakt, zo heb ik niet gerimpeld in de zij, en heb ik de hals een beetje uitgediept. En werd ik instant verliefd! En weer wat klaar voor de herfst.

komt uit knippie 5/2015
jurkje 7

Ohja, ik ben totaal niet into het 'blog' gebeuren, tateren op het internet lukt me dan beter. Wil je me toch volgen, hier kan dat via Bloglovin'.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten