donderdag 1 september 2016

Naaien: Fall Asleep Julia!




Zoals jullie laatst gelezen hadden, won ik enkele prachtige stoffen van bij Albano, en als volgend deel van de wedstrijd, kunnen we foto's insturen, of hun taggen in een foto.

Mijn 2 vorige creaties, kregen al veel likes (de meeste op m'n eigen facebook), en gisteren besloot ik aan de slag te gaan met de katjes. Of vosjes, anyway, een prachtig diertje met retro-allure. Paars, roze, wit en mint maken van de tekening iets schattig, maar in mijn ogen toch meer pyjama-achtig. En ons Elien, pyjama's kan ze niet genoeg hebben, het kind slaapt nog steeds 12 uurtjes, en hoort dit ook in alle schattigheid te doen.

Gisteren ging ik in m'n Ottobre-collectie op zoek naar een toffe broek, slaapkleedjes kruipen toch maar omhoog, en dan liggen die schattige peuterbeentjes  kleuterbeentjes bloot en koud. Want sinds vandaag is m'n juffie een kleutertje! En vond ik in editie 6/2015 een te gek broekje, makkelijk, slechts 2 patroondeeltjes, lange boorden, en in m'n stoffenkast vond ik het ideale paars dat erbij hoorde. Dankzij m'n overlock stak het ding op een wip ineen, en gaf ik gisteren al een klein voorproefje op mijn Facebookpagina.



Vandaag besloot ik de pyjama verder af te maken, want in een pyjamabroek alleen slapen, tja, dat is in mijn ogen enkel weggelegd voor hunks met een waardig bovenlijf. En zocht ik verder in Ottobre voor een bloes die erbij hoorde. Nah, niks, of niets pyjamawaardig (lees, even snel in elkaar als de broek), en dacht ik aan een andere sweater, en jawel, bij de prachtige patroontjes van Compagnie M vond ik het Julia patroon, dat ik al vaak gebruikte. Ik deed enkele aanpassingen om het meer pyjama-isch te maken.
- heupboord 2 cm breder gemaakt (het stofje rekt ook niet zo goed mee als soepel tricot, en zo zit het nog losser
- De halsboord heb ik ook 2 cm verlengd

En letterlijk op 30 minuten had ons Elien een trui.

Waar ik pyjama's maken, best wel zonde van het geld en de tijd vond, was dit echt een topproject.

Het paars tricot kocht ik in de Lapjeskraam in Maastricht, dus pak dat me dat aan stof 1 euro kostte, het tricot van de katvosjes won ik, en de elastiek voor in de broek heb ik cadeau gekregen. Ons Elien is content, ik ben content, en meer hebben we niet nodig, toch?

Patroon broek: Ottobre 6/2015 Fall Asleep
Patroon bloes: Julia Sweater Compagnie M
Stof: Albano Naaimachines & Lapjeskraam Maastricht

En zeg nu zelf, het ziet er leuk uit he? Poseren kan ze wel, Na 20 foto's kon ik haar dan toch overtuigd krijgen om te vliegen.

Ik zit al een tijdje op Bloglovin' dus wie wilt kan me daar volgen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten